Patiënteninfo

Veelgestelde vragen


Hoe kan ik een afspraak maken?


Ik werk uitsluitend op afspraak.
Dit kan u best telefonisch doen, wij zijn alle werkdagen bereikbaar tussen 8u30 en 20u00.
Tijdens de behandelingen is het onmogelijk om elk telefoontje onmiddellijk op te nemen. Spreek daarom steeds een voicemail in met uw naam, telefoonnummer en de reden van uw telefoontje.


Gelieve geen berichten of e-mail te sturen om een afspraak te vragen, dit om dubbelboekingen te vermijden. Het duurt soms te lang vooraleer mensen reageren op mijn antwoord, waardoor de voorgestelde afspraak ondertussen reeds bezet is.


Voor dringende gevallen (doorverwijzing van uw huisarts, ingegroeide nagels, likdoorns, ...) mag u altijd bellen, dan kijken we even waar we nog een vrij moment hebben, zodat u zo snel mogelijk kan worden geholpen.


Afspraak annuleren of verzetten


Natuurlijk kan het zijn dat u niet naar de afspraak kunt komen. Bel deze dan minimaal 24 uur van tevoren af.
Dan kunnen we in die tijd nog een afspraak voor iemand anders plannen.  

U kunt de afspraak annuleren en meteen een nieuwe afspraak maken door te bellen naar 0477525888 of 013555751.
Wij zijn alle werkdagen tussen 8u en 20u bereikbaar. Wanneer u niet afbelt, moeten we helaas de gereserveerde tijd in rekening brengen.


Wat brengen wij in rekening?


Als u niet of te laat afbelt zullen wij de geplande behandeling in rekening brengen wanneer er geen verklaarbare reden is voor het niet verschijnen dan wel het niet tijdig afmelden.


Waarom brengen we dat in rekening?


Wij hebben altijd patiënten op de wachtlijst staan. Wanneer u uw afspraak op tijd annuleert, kunnen we deze mensen helpen.

Annuleert u te laat of helemaal niet, dan zitten wij klaar voor jou, terwijl er niemand komt opdagen. Er is ook niemand van de wachtlijst die we kunnen helpen op dat moment. Dat is verloren tijd waarbij de kosten wel oplopen. Dat is waarom we dit no show beleid voeren.
Goede voetzorg moet voor iedereen beschikbaar zijn. Daarom zetten we onze tijd graag zo goed mogelijk voor iedereen in.


Vergeet uw afspraak dus niet!


Het moment dat u een afspraak maakt, is het slim om die meteen in uw agenda te zetten. Of zet de afspraak in de agenda van uw telefoon met een reminder daarbij. Als u die reminder bijvoorbeeld op 2 dagen voor de geplande afspraak zet, geeft uw telefoon u gewoon een signaaltje. Dan kunt u de afspraak niet vergeten.

U krijgt ook de avond voordien nog een herinneringssms (indien wij in het bezit zijn van uw gsmnr).
Hebt u die onverhoopt niet ontvangen, dan betekent dat niet dat de afspraak niet doorgaat.
Zelf alert zijn op je afspraak is dus zeker van belang.


Hoe verloopt de afspraak?


  • Gelieve 5 minuten vóór de afspraak aanwezig te zijn, zo kunnen we in alle rust de behandeling starten.
  • Parkeren kan u op de 3 parkeerplaatsen. Op de grote parkeerplaats voor de ingang, tegen de straatkant voor de haag of achter de haag. Mogen wij vragen om niet bij de buren te parkeren, er is voldoende parking voorzien. Er is ook een fietsenstalling aanwezig.
  • Betalen kan u cash, met de bankkaart (Bancontact) of met payconiq (QR-code scannen).